Het is ons huis niet!

Het is ons huis niet!

Terwijl wij bezig zijn met de doelstellingen en de plannen voor het aankomende jaar, schieten er een aantal zaken door mijn hoofd. Zaken en uitspraken die er zoal voorbij komen, gedurende een jaar. Makelaardij…..

Om een woning te verkopen heb je feitenkennis nodig. Geen discussie over mogelijk.

Feitenkennis over de woningmarkt, de regels, de overeenkomsten, de wetgeving zijn het fundament. Zonder deze kennis, zou er geen makelaardij gevoerd kunnen worden, in degelijkheid. Om maar in onze poldertermen te blijven, dit staat als een paal boven water.

Ik herinner mij het onderwerp van een jaarlijks congres voor makelaars. Vereerd als ik was te mogen spreken tijdens deze dag. 

De titel; Makelaardij anno 2020. Een signaal dat de makelaardij toe was aan verandering?

Wat is dan anders? Traditioneel ten opzichte van nu en gericht op de toekomst?

 

Betreft het de manier van aanpak rondom het verkopen van huizen? Als vanzelfsprekend zou je mee moeten met de technieken die je aangeboden worden. Gezien de online mogelijkheden zou je bijna denken dat een woning zichzelf, voor de beste prijs en onder de juiste voorwaarden, verkoopt (ik kom graag toelichten hoe ik hierin sta, ik ben het oneens).

Of zijn het de wensen van de klant die toe is aan verandering. Voor de consument is er weinig geheim anno nu. Zeker een goede ontwikkeling.

We leven in een wereld waar de ene ontwikkeling de ander opvolgt. Innovatieve systemen, die overigens door een degelijke brancheorganisatie altijd aangeboden wordt. Ook bij Carpe Diem Makelaardij. Aangesloten bij VBO, qua ledenaantal de tweede grootste brancheorganisatie. Wat absoluut voordelen kent (en ik mocht, gedurende jaren in de keuken van de makelaardij kijken). 

We maken gebruik van alle facetten en soms een beetje meer dan dat (ieder huis zijn eigen website bv). We blijven scherp op nieuwe mogelijkheden. Lezen ons suf, halen kennis en roepen om ons heen.

Mocht je als lezer met een idee rondlopen? Wij houden ons aanbevolen! 

Wat maakt dan het verschil richting 2017?

In de afgelopen jaren dat ik actief ben als makelaar in Dronten, hoor ik de consument zeggen, “jullie andere aanpak”. 

Naar volle tevredenheid hebben wij, deze andere aanpak dus over kunnen brengen. 

We verkopen huizen vanuit feitenkennis, zijn zakelijk gedreven, dat is dan weer handig voor de snelheid en de beste prijs en onderhandelen zoals het betaamt.

Echter, wij verliezen nooit het belangrijkste onderdeel uit het oog; “Het is als makelaar je huis niet”.

Je bemiddelt, onderhandeld, luistert en onderneemt de actie daar waar het nodig is.

Ons grootste onderscheidend vermogen zit verstopt in iets wat geen moeite zou moeten kosten. Althans, als je dit als makelaar, ziet als een onderdeel van je drive

Afgelopen oktober las ik een review, de volgende dag lag het boek op de mat.

De wetenschappelijke onderbouwing van het fundament van onze aanpak. De wetenschappelijke onderbouwing van een methode en systeem, dat ik een circa tien jaar geleden geschreven heb, zonder deze wetenschap, maar vanuit overtuiging  (mocht je geïnteresseerd zijn, leg ik het je uit tijdens een persoonlijke kennismaking). 

 

Onze bedrijfsvoering om huizen te verkopen? Heel praktisch en we kunnen niet zonder. Een systeem en methode.

Daarnaast is het de kracht van passie, die maakt dat een verhuisplan van een klant, je als makelaar interesseert. De voldoening als de feiten kloppen en de wens vervuld is. Klant blij, makelaar blij. 

Niets zweverigs aan. De grootste zakenman wordt immers bloot geboren. Als ware de arts die kennis heeft en dit kan combineren met empathie en inlevingsvermogen. 

 

Het betreft de kracht van passie en doorzettingsvermogen. Geen geronsel, geen achterklap, geen verhalen, maar integer, menselijk en te vertrouwen. Daar slaap je toch het lekkerst op. De kracht van passie en doorzettingsvermogen. Nu dus wetenschappelijk samengevat in boekvorm. 

In ons geval, huizen verkopen in de snelste tijd, de beste prijs en het minste ongemak.

De traditionele aanpak gecombineerd met “de grit”. 

Het is tenslotte ons huis (en geld) niet….daar mag een makelaar toch best respectvol mee om gaan, als ware het het is je eigen huis en portemonnee. De ontwikkelingen en techniek gaan gewoon door en wij blijven allert op de nieuwe snuffen, echter zou makelaardij anno 2020 niet stiekem verstopt zitten in de mens, de makelaar?

Op de koffie bij ons aanbod

Op de koffie bij....

 

Regelmatig organiseren wij een " op de koffie"  bij ons woonaanbod.

U bent van harte welkom, zonder afspraak om de woning te komen bekijken

Zaterdag of een avond door de week (makkelijk voor de werkenden)

Carpe Diem Makelaardij zet voor u de koffie/thee klaar

 

Recent bekeken